poniedziałek, 1 października 2012

Maseczka nr 2. i odczucia po niej ; )

nie wiem czy każdy wie jak się robi żel z siemienia lnianego , więc najpierw opiszę , bo będzie on potrzebny ; )
1 . 2 łyżki siemienia lnianego + 2 szklanki wody
2 . wszystko gotujemy w garnku przez 15 minut , mieszając często , ponieważ ziarenka się przyklejają do spodu i ścianek : )
3 . odcedzamy ziarenka , od wody poprzez drobne sitko 
4 . czekamy do wystygnięcia ; powstaje taki glutek
ogólnie żel może być stosowany , jako żel do stylizacji , ponieważ podkreśla on loki , ale może też być stosowany jako odżywka : )
żeby zastosować jako odżywkę , należy umyć włosy szamponem , następnie nałożyć żel na włosy na 15-20 min i zmyć chłodną wodą , bez szamponu , ani odżywki ; )
ten żel lekko nawilża , ale również wygładza włosy i podkreśla skręty , pod warunkiem , że się nie przesadzi z jego trzymaniem na głowie i że się go dokładnie zmyje : )
włosy po samym umyciu mogą być lekko szorstkie , ale po wyschnięciu są wygładzone i podkreślone : )
 żel ten może być przetrzymywany w lodówce , w zamkniętym pojemniku do 2 tygodni :)


DO SEDNA ! 




1 żółtko z jajka
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki żelu z siemienia lnianego
łyżka maseczki nawilżającej

JAK ZROBIĆ ? 
należy DOKŁADNIE wymieszać te składniki w pojemniczku i nałożyć na suche włosy , trzymać ok 30 min ! NIE WIĘCEJ !
ja trzymałam ponad 1h , włoski się posklejały i musiałam zmywać 2 razy , ponieważ żółtko zastygło !
OPINIA :
cała ta maseczka wygładza włosy , co dla mojego 'siana' jest dobre , ale ponieważ trzymałam za długo , to niestety moje kłaczki miejscami się posklejały i nie można było ich ułożyć porządnie : )
ogólnie myślę , że maseczkę zrobię ponownie , ale stanowczo skrócę czas jej trzymania na głowie ; )

xoxo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już tu jesteś , to zostaw po sobie jakiś ślad ; )
komentarz na pewno będzie przeczytany : )

komentarze , które będą pisane TYLKO dla reklamy - będą usuwane : )
SPAM również ; )